ZADANIA |
SPOSOBY REALIZACJI |
ODPOWIEDZIALNI |
TERMINY |
|
I. ORGANIZACJA PROCESU DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZEGO
|
||||
1. Praca z uczniem zdolnym i mającym problemy z opanowaniem podstawy programowej.
(zajęcia wyrównawcze, koła zainteresowań) |
1. Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień uczniów poprzez indywidualizowanie stawianych im zadań oraz przygotowanie do udziału w konkursach wewnątrzszkolnych i pozaszkolnych (konkursy matematyczne, polonistyczne, historyczne, przyrodnicze, językowe, plastyczne, muzyczne, zawody sportowe);
2. Systematyczne badanie przyrostu wiedzy z nauczanych przedmiotów poprzez odpytywanie, kartkówki, sprawdziany, badanie wyników nauczania, sprawdziany, testy, diagnozy przedmiotowe, diagnoza przedszkolna-gotowość do podjęcia nauki w szkole;
3. Dostosowanie treści programowych do możliwości każdego ucznia;
4. Diagnozowanie trudności w nauce przez: -wywiady, obserwacje, ankiety -rozmowy -konsultacje indywidualne dla rodziców (dyżury nauczycieli);
5. Zajęcia wyrównawcze (przedmiotowe)
6. Praca z uczniem zdolnym (zajęcia dodatkowe) -koło matematyczne – koło polonistyczne (gazetka szkolna) -koło języka angielskiego -koło teatralne -chór -zespół taneczny -samorząd uczniowski -SKS
7. Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla przedszkolaków i uczniów posiadających opinię z PPP;
8. Zajęcia rewalidacyjne dla uczniów z orzeczeniem;
9. Zajęcia logopedyczne;
10. Popularyzacja dorobku szkolnego ucznia zdolnego (gazetka szkolna, ,Mały Świat Dwójki” , Siew Brzeski”, strona internetowa szkoły, konkursy);
|
nauczyciele przedmiotów
nauczyciele przedmiotów
nauczyciele przedmiotów
nauczyciele przedmiotów, wychowawcy
nauczyciele przedmiotów
logopeda
nauczyciele przedmiotu
nauczyciel specjalista
logopeda
wszyscy nauczyciele |
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok
cały rok |
|
2. Poprawa jakości pracy szkoły. |
1. Podnoszenie atrakcyjności i skuteczności zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych- odejście od metod podających do metod poszukujących;
2. Stosowanie zasady indywidualizacji i aktywizacji jako podstawy kształcenia;
3. Skupienie hospitacji diagnozujących na problematyce kompetencji kluczowych:
4. Opracowanie i zapoznanie uczniów i rodziców z ofertą zajęć pozalekcyjnych;
5. Diagnoza przyczyn niepowodzeń przedszkolnych i szkolnych;
6. Zwiększenie roli wychowawcy i wdrażanie uczniów do przestrzegania kodeksu ucznia;
7. Konsekwentne egzekwowanie jednolitych wymagań wychowawczych i postanowień Regulaminu Szkoły, zwłaszcza przy wystawianiu ocen ze sprawowania;
8. Podniesienie frekwencji, uświadomienie uczniom i ich rodzicom jej wpływu na efekty kształcenia, aspekty prawne nieobecności ucznia w szkole;
9. Organizowanie pomocy koleżeńskiej podczas lekcji i poza nimi.
|
nauczyciele przedmiotu
nauczyciele przedmiotów i wychowawcy klas
SU, wychowawcy klas |
cały rok
cały rok
cały rok |
|
3. Motywowanie uczniów do nauki. |
1. Udział w konkursach i projektach wewnątrzszkolnych: Dni Matematyki, Tydzień Języka Ojczystego, Dni Ziemi ; projekt edukacyjny; szkolne konkursy przedmiotowe; zawody sportowe;
2. Udział w konkursach gminnych, rejonowych: Gminny Turniej Ortograficzny, Gminny Konkurs Mitologiczny, Powiatowy Konkurs Ortograficzny ,,Wielka Klasówka”, Przegląd Małych Form Teatralnych ,,Maska”, Dni Ziemi; Rozśpiewane Przedszkolaki , konkursy kuratoryjne, konkursy plastyczne i muzyczne, zawody sportowe, wynikające z bieżącego kalendarza imprez;
3. Udział w konkursach o charakterze ogólnopolskim: Konkurs Matematyczny Kangur, Stypendiada Polonistyczna i Wczesnoszkolna, Olympus z przyrody, Oxford;
4. Podanie wyników i pochwała na forum szkoły, stronie internetowej i w Siewie Brzeskim, nagroda dyrektora i burmistrza;
|
nauczyciele przedmiotu
nauczyciele przedmiotów
|
według harmono-gramu pracy szkoły
cały rok |
|
4. Udział w ogólnopolskich i lokalnych kampaniach, akcjach charytatywnych, projektach. |
1. Sprzątanie Świata;
2. Czytamy wspólnie- uczniowie przedszkolakom;
3. WOŚP;
4. Zbiórka baterii, korków, maskotek, kasztanów, makulatury;
5. Góra Grosza;
6. 11 listopada- wyślij kartkę okolicznościową;
|
osoby odpowiedzialne SU świetlica profilaktyczno- wychowawcza |
według harmonogramu pracy szkoły
|
|
5. Doskonalenie zawodowe nauczycieli. |
1. Podnoszenie kwalifikacji wg planu doskonalenia zawodowego nauczycieli;
2. Wewnątrzszkolne doskonalenie nauczycieli- rady szkoleniowe;
3. Zdobywanie kolejnych szczebli awansu zawodowego.
|
zainteresowani nauczyciele
dyrektor szkoły |
cały rok |
|
6. Zabezpieczenie pełnej realizacji obowiązku szkolnego. |
1. Kontrola obowiązku szkolnego;
2. Systematyczna kontrola i analiza frekwencji.
|
wychowawcy
dyrektor szkoły |
cały rok |
|
7. Zapoznanie uczniów i rodziców z głównymi założeniami dydaktyczno- wychowawczymi szkoły celem intensyfikacji procesu kształcenia i wychowania. |
1. Wewnątrzszkolny System Oceniania;
2. Przedmiotowe Systemy Oceniania;
3. Statut Szkoły i Przedszkola;
4. Program Wychowawczy Szkoły;
5. Wizja i misja szkoły;
6. Program Profilaktyczny.
|
wychowawcy
zespoły zadaniowe
dyrektor szkoły |
wrzesień
|
|
8. Promocja szkoły w środowisku lokalnym.. |
1. Propagowanie wydarzeń szkolnych i lokalnych w prasie (Siew Brzeski, Wieści z Grodu Łokietka );
2. Prowadzenie dokumentacji informacji związanych ze szkołą ukazujących się w mediach lokalnych;
3. Organizowanie imprez o zasięgu środowiskowym, lokalnym ( Igrzyska Sportowe, 85-lecie szkoły, Gminny Turniej Ortograficzny, Konkurs Ortograficzny dla Rodziców);
4. Udział w imprezach o zasięgu miejskim, gminnym, powiatowym;
5 . Ewaluacja promocji szkoły w środowisku lokalnym.
|
wszyscy nauczyciele |
cały rok |
|
II. DZIAŁALNOŚĆ WYCHOWAWCZO- OPIEKUŃCZA
|
||||
1. Zapewnienie właściwej realizacji funkcji opiekuńczo- wychowawczej szkoły. |
1. Współpraca z organem prowadzącym w zakresie organizacji;
2. Organizacja dożywiania i pomocy materialnej dla uczniów- wyprawka szkolna, stypendium szkolne;
3. Współpraca z MOPS w celu zapewnienia pomocy dla uczniów z rodzin w trudnej sytuacji materialnej;
4. Współpraca z PPP w Lubrańcu- opinie i orzeczenia;
5. Współpraca z policją- BHP na drodze, w szkole, poruszanie się na rowerze i na rolkach, konsekwencje łamania prawa; uzależnienia i walka z nimi, asertywna postawa: ( spotkanie z policjantem, strażakiem)
6. Spotkania z pielęgniarką- higiena osobista i zdrowy styl życia;
7. Realizacja zadań szkolnych programów- profilaktycznego i wychowawczego;
8. Próbna ewakuacja szkoły;
9. Pełnienie dyżurów podczas przerw;
10. Przeglądy po przerwie wakacyjnej i feryjnej. |
dyrektor szkoły
wychowawcy |
cały rok |
|
2. Opieka nad uczniami przebywającymi w świetlicy szkolnej. |
1. Organizowanie czasu wolnego;
2. Pomoc podczas odrabiania prac domowych;
3. Udział w konkursach tematycznych. |
nauczyciele przedmiotu
SU
wychowawcy
opiekun świetlicy
|
cały rok
|
|
3. Kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych ( obrzędowość). |
1. Kształtowanie szacunku i właściwych postaw uczniów wobec hymnu i symboli narodowych, hymnu i sztandaru szkoły; zapoznanie z historią szkoły dzięki kronikom i fotografiom;
2. Organizowanie uroczystości o charakterze wychowawczym poświęconych rocznicom ważnych wydarzeń historycznych i narodowych -Dzień Patrona, Święto Niepodległości, 3 Maja, Dzień Papieski, Święto Edukacji Narodowej;
3. Realizowanie treści historyczno- patriotycznych na godzinach z wychowawcą;
4. Spotkania z ludźmi zasłużonymi dla regionu;
5. Udział w uroczystych mszach świętych i państwowych uroczystościach na terenie gminy, udział Pocztu Sztandarowego;
6. Organizowanie uroczystości z polskiej tradycji- Andrzejki, Wigilia, zdobienie jajek, topienie Marzanny, wykonanie palm wielkanocnych ;
7. Uroczyste pożegnanie absolwentów.
|
wychowawcy
nauczyciele
SU wychowawcy |
cały rok
według harmonogramu pracy szkoły
|
|
4. Promowanie kultury osobistej i koleżeńskości. |
1. Zwracanie uwagi na kulturę języka podczas przerw;
2. Systematyczne apelowanie do rodziców o uczulanie swoich dzieci na zasady dobrego wychowania;
3. Wybór najsympatyczniejszego ucznia spośród dziewcząt i chłopców;
4. Zwracanie uwagi na zachowanie uczniów podczas przerw. |
|
|
|
5. Rozwijanie działalności samorządowej. |
1. Wybór trójek klasowych;
2. Wybory do Samorządu Uczniowskiego
3. Przypomnienie praw i obowiązków ucznia;
4. Udział przedstawicieli SU w Radzie Pedagogicznej przy omawianiu WSO i programów: profilaktycznego i wychowawczego;
5. Udział i zaangażowanie uczniów w akcjach organizowanych przez placówkę , gminę, organizacje: -Sprzątanie świata -Porządkowanie grobów Nieznanego Żołnierza -Dyżury podczas przerw -Andrzejki -Mikołajki -Akcja WOŚP -Organizowanie wycieczek, dyskotek -Dokarmianie zwierzaków
6. Aktualność gazetek tematycznych.
|
wychowawcy
opiekun SU
opiekun świetlicy prof.- wych. |
cały rok |
|
6. Propagowanie zdrowych nawyków żywieniowych oraz zachęcanie dzieci do aktywnego spędzania wolnego czasu. |
1. Przygotowanie pogadanek;
2. Wykonanie na lekcji dań, kanapek wg własnych pomysłów;
3. Wykonanie plakatów promujących zdrowy tryb życia.
|
wychowawcy klas |
cały rok |
|
7. Edukacja czytelnicza. |
1. Poszerzenie wiedzy z zakresu czytelnictwa (znajomość treści lektur);
2. Wspólne czytanie książek;
3. Konkursy czytelnicze.
|
nauczyciel biblioteki i inni nauczyciele |
|
|
III. ROZWÓJ KULTURY FIZYCZNEJ I TURYSTYKI
|
||||
1. Organizacja dodatkowych zajęć sportowych. |
1. Organizacja zawodów i rozgrywek klasowych- Dzień Sportu;
2. Pozalekcyjne zajęcia SKS;
3. Udział w zawodach sportowych i rajdach;
4. Wyjazdy na włocławski basen;
5. Promowanie aktywnego trybu życia.
|
wychowawcy klas |
cały rok |
|
2. Organizowanie wycieczek tematycznych. |
1. Wycieczki jednodniowe po najbliższej okolicy (krajobrazowe, na cmentarz);
2. Wycieczki do kina, teatru, muzeum;
3. Organizacja wycieczek tematycznych ( Biskupin, Toruń, Sierpc, Płock ),.
|
wychowawcy
opiekun świetlicy prof.- wych.
nauczyciel odpowiedzialny za wycieczki,
|
cały rok |
|
3. Wyjazd na Zieloną Szkołę. |
1. Kilkudniowy wyjazd integracyjny; Warszawa
|
opiekun świetlicy prof.- wych. |
maj |
|
4. Baza techniczna; |
1. Zakup i kompletowanie sprzętu sportowego; |
dyrektor |
cały rok |
|
5. Wypoczynek letni i zimowy. |
1. Półkolonie letnie i zimowe na terenie szkoły; |
opiekun świetlicy prof.- wych. |
styczeń czerwiec |
|
IV. EDUKACJA EKOLOGICZNA
|
||||
1. Realizacja zagadnienia |
1. Organizacja Dni Ziemi;
2. Kształtowanie postawy szacunku do przyrody oraz odpowiedzialności za jej stan;
3. Akcja ,,Pomoc zwierzętom w schroniskach”;
4. Zbiórka surowców wtórnych;
5. Wycieczka do oczyszczalni ścieków;
6. Udział uczniów w pracach porządkowych na rzecz szkoły;
7. Pielęgnacja ogrodów tematycznych;
8. Eksponowanie tematyki ekologicznej na wszystkich przedmiotach.
|
nauczyciele
wychowawcy
SU Świetlica Profilaktyczno- Wychowawcza |
cały rok |
|
V. OPIEKA PEDAGOGICZNA I PRZECIWDZIAŁANIE PATOLOGII SPOŁECZNEJ
|
||||
1. Rozpoznanie sytuacji opiekuńczej szkoły i uczniów. |
1. Zdiagnozowanie sytuacji opiekuńczej szkoły przez poznanie sytuacji materialnej rodziców- współpraca MOPS-em;
2. Spotkania z psychologiem;
3. Rozmowy rodziców i uczniów ze szkolnym pedagogiem – funkcja społeczna;
4. Zapoznanie z ofertą zajęć pozalekcyjnych;
5. Konferencja dla rodziców dotycząca uzależnień i walki z nimi; (pedagogizacja rodziców- spotkanie z osobą zajmującą się problemem);
9.Sposoby zaradzenia niepowodzeniom szkolnym- programy naprawcze, dostosowania;
10. Działania promujące zdrowy tryb życia- współpraca z Gminną Komisją ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
|
dyrektor
wychowawcy
dyrektor
opiekun świetlicy Profilaktyczno- Wychowawczej
|
cały rok
wrzesień
maj
czerwiec
cały rok |
|
VI. WSPÓŁPRACA SZKOŁY Z RODZICAMI I ŚRODOWISKIEM
|
||||
1. Integracja społeczności szkolnej uczeń- rodzic- nauczyciel- instytucje. |
1. Organizowanie spotkań dla uczniów, rodziców, nauczycieli;
2. Dyżury nauczycieli i konsultacje z rodzicami;
3. Indywidualne rozmowy z rodzicami i uczniami w celu poszukiwania sposobów zaradzeniu niepowodzeniom szkolnym;
4. Przedstawienie oczekiwań i wymagań dydaktycznych;
5. Organizowanie i udział w imprezach środowiskowych; ( Mikołajki, Choinka, Dzień Dziecka, Igrzyska Sportowe, 85-lecie szkoły , spotkania klasowe )
6. Ustalenie form pomocy i współpracy z rodzicami;
7. Ustalenie planu pracy Rady Rodziców;
8. Współpraca rodziców ze środowiskiem: -współpraca z parafią ( dzień papieski, robienie palm, ozdoby choinkowe, jasełka, )
-współpraca z Brzeskim Centrum Kultury (WOŚP, Rozśpiewane przedszkolaki, uroczystości państwowe, Mikołajki)
-współpraca z zakładami pracy
-współpraca z Bankiem Dobrzyńskim- (prowadzenie SKO) |
dyrektor
wychowawcy
nauczyciele
Rada Rodziców
dyrektor
opiekun SKO |
cały rok
cały rok
cały rok |
|
VII. BAZA SZKOŁY
|
||||
1. Zapewnienie właściwej realizacji funkcji opiekuńczo- wychowawczej szkoły. |
1. Współpraca z organem prowadzącym w zakresie organizacji;
|
dyrektor |
cały rok
|
|
2. Rozwój bazy szkoły. |
1. Podnoszenie estetyki sal lekcyjnych i korytarzy;
2. Przeprowadzenie niezbędnych remontów i napraw;
3. Zakup pomocy dydaktycznych;
4. Uzupełnienie sali komputerowej w nowe komputery i programy edukacyjne;
4. Zagospodarowanie terenu wokół szkoły, kontynuacja projektu parku wypoczynku i rekreacji;
5. Doposażenie placu zabaw dla przedszkolaków i budowa boiska szkolnego. |
dyrektor
Rada Rodziców |
cały rok |
|